Zaman Kecil Ku

hello kepada semua yang membaca blog saya ini ..
waktu cuti sekolah macam ni korang buat ape ek ? tido ?
tgok tv ? study ? itu perkara biasa lah kan bila dah datang musim
cuti skolah ni kan ? saya sendri pon kadang tak tahu nak buat ape gak .
hahaha . hari ni mau share ckit lah cite mase saya kecik kecik kan ..
kenape saya pilih tajuk ni untuk post saya kali ini ?


sebab tadi mase tgah dok tgok tgok blog org ..
terjumpe blog sorang ni yg lagu kat blog die by Hujan - Muda .
thx 4 Hazreen kerana lagu di blog dia menyebabkan saya nak
cite psal zaman kanak kanak saya kan ? :D


__________________________________________________________________________________________


ok dulu masa kecik kecik dulu aku nih suke men tanah ..
sebab mase kecik kecik dulu ak duduk kt kg ngn mama and my father 
keje kat Subang (tahun 2000 - 2001 )  . so , tak de sape lah yang nak melarang 
sangat aku wat pe je .. Balik je dari Tadika , eh jap , Tadika ke Tabika ek ?
tak pe lah . aku amik Tadika lah . :D .  Blik je dri tadika aku ske pegi kedai runcit
yang dekat dengan rumah aku tuh . (rumah felda tau lah mcm mne kan)



Gambar Kat atas ni display je tau



aku singgah dekat kedai tuh bukan ape , sebab ade mainan yg best best 
pak cik kedai tuh jual . mcm pistol air , pistol yang bile kite tembak keluar asap tuh , 
lagi ape ek ? haa .. pastu .. alaa , aku da lupe la plak .  haha macam agi lah mainan yang best best kt kedai tuh ada .. 




aku ni klu ade duet lebih je suke sangat habiskan .. maklumlah ..
mase tuh tak tahu duit tuh berharga .. Haha .. (senyum angkat2 kening)


mase pnghujung tahun 2001 , my family move to puchong , Kg Sri Aman .
Lorong Bestari 2 , Haha .. still ingat lagi address lame . Bagus tak saya ni ? :D
aku sekolah tadika dekat Pasti Al - Islam . area area situ jugak lah . 
mungkin sape sape yang duduk dekat Kg Sri Aman tu tau lah kot . Hehe 
first mase pindah kat situ aku tak ade membe pon , aku pegi tadika pon nek 
beskal je .

lebey kurang macam ni lah basikal aku


mase start sekolah kt situ , aku ni pendiam mungkin sebab tak ade membe kot . Hehe
tpi bile da lame lame tuh , da macam murai je . hahaha . ujian pertengahan tahun , aku dapat No.1 , hahaha bangga la kan  xD . exam akhir tahun je ak da drop . Aku dapat No.8 . Sedey kot .
hahaha ..  


then aku naek darjah satu,  aku sekolah dekat Sekolah Kebangsaan Puchong Indah 
best , hahaha .. aku suke kawasan die sebab sekolah tuh betul betul tepi tasik .
kelas aku mase tuh 1 Ehsan (1E) . Guru kelas ak mase tuh Pn.Salmah namenye .

I Love Sek Keb Puchong Indah :)



Die ajar aku math , 1 2 3  . . Hahaha . sape yang tak siap kerja sekolah die kenelah
cubit dengan die , ak buleh rase perit kene cubit tuh sampai sekarang . Haha Miss that 
moment :'( .  Mase darjah satu  family aku pindah umah agi , ak pindah dekat Flat
yang dekat dengan sekolah tuh la . Mama and papa ckap kami pindah sebab senang aku
tak payah bangun awal pagi nak pegi sekolah . ye lah kalau aku duduk dekat Kg Sri Aman ,
aku kene bangun awal . pkul 5 dah bangun . Van amik pkul 6 . Pergh ! Larat aku . 



So, my father dicided pindah umah kat kawasan yang dekat dengan sekolah .
aku duduk kat kawasan flat tuh sampai aku tingkatan 1 .  Then pindah kt umah sekarang ni.
Bandar Saujana Putra .   back to the story , mase darjah 2 , aku still agi ade kat kelas 2 Ehsan .
mmg sume budak budak dalam kelas tu same je . Hehe . naek darjah 3 ak tuka kelas aku pergi kelas 3 Ikhlas (kelas last sekali ) . 


Naek darjah 4 , aku dah tuka kelas . kelas 4 Budi , darjah 5 pon same gak . 5 Budi .
then mase darjah ntah macam mane aku buleh pegi klas dpan skali 6 Amanah .
haha .. pelik je kan ? but suke lah .. bukan senang nak pegi kelas depan kan ? 
mase berlalu dengan begitu pantas sekali . sehingga sekarang aku tak perasan 
yang sekarang dah berumur 15 tahun . 




Zaman waktu kecik dulu memang best . Mcm macam bende yang seronok .
tapi zaman tuh dah tak boleh nak kite patah balik . just boleh ingat je .
ape ape pun , hidup mesti kite teruskan . btol x ? Hahaha ..

dah penat dah ni , nanti ade mase . aku update cite lain plak ok ?
klu korang rajin , korang tinggalkan lah link link yang ade cite yang best 
kt komen box or chat box ak . ok . bye bye ! Adios ! :D